Tellus & Minna

Här kommer lite bilder från när jag och Christina träffades i kyrkoruinen med våra vovvar. Där är stort och öppet men inhägnat med en mur runtom, perfekt ställe för träning då det finns bänkar och murar att hoppa upp på och plats att köra inkallning, apportering och i princip det mesta. Tydligen har vi båda använt stället för att träna våra hundar där.. :)

Aldrig har jag mött en hund som bara verkar vilja busa och umgås med en annan hund så mycket som han.. Redan från första gången de träffades bara tittade de på varann och så var de som bästa kompisar haha! :) Jag låter ju inte Minna hälsa på någon av de hundar som vi möter varje dag då vi istället tränar på att kunna gå förbi hundar och ändå vara lugn. Plus att jag slutat lita på hundägare som säger att hunden är snäll och tröttnat på folk som verkar vilja låta deras hund hälsa på ALLA hundar de möter.. Matte har lärt sig säga nej, och tur som fan är väl det!  

Så jag har istället låtit henne ha bestämda lekkompisar redan från när hon var liten. Tess och Tösa är två tollare som är mamma och dotter och som Minna känt sedan hon var 10 veckor och sniffade på dom första gången genom deras staket när vi gick förbi. Men nu så har vi en nykomling i hennes lek-klubb och det är Tellus, en 2årig keeshond som är jättesnäll och som busar otroligt fint med Minna.. De är verkligen samspelta från första sekunden ändå tills vi ska gå därifrån.























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0