21 Okt -09 ...Romelanda!

Idag var jag och Minna, Pernilla och Sippi, och även hennes kompis Sandra följde med på besök i Romelanda för lite träning och check up med hur vi sköter oss med vovvarna egentligen. Vi båda fick väl vår del av läxor om vi säger så, men det gottgjorde Elisabeth efteråt med kaffe och kakor :) hihi! När vi väl kom till hundpratet så kom det nya tankar i huvudet av alla förklaringar man fick av vår kära kennelägare.. Det är så skönt att ha dig Elisabeth, du förstår inte. Du är bättre än alla böcker och tv-program i världen! :) Du bjuder t.o.m på gott kaffe!! :D

Alla som tror man är perfekt i utförandet av sin hundträning och har en perfekt hund som beter sig som en perfekt hund ska göra, och att allt mellan er två är helt enkelt, ja perfekt..! Alla dom borde träna några timmar med Elisabeth och jag tror säkert att de skulle få en hemläxa de med haha! :D Man kan alltid bli bättre! Man kan alltid lära sig göra mindre fel! Man kan alltid få en bättre kontakt med sin hund! Inte sant?! :)

Söta Sippi kommer få ligga i hårdträning nu dessutom för jag ska allt hålla koll på dom när vi ska träna i kyrkoruinen..! För henne gäller det att träna bort fusket vid apportering.. Sippi lämnar nämligen leksaken någon meter eller två ifrån en. Samtidigt är det något för mig och Minna att träna på, det har Elisabeth sagt sen första dagen jag hämtade henne haha! Det ska bli kul faktiskt, vi ska träna med dom var och en och se till att Elisabeth tycker vi gjort vår hemläxa! :) Plus att det alltid är roligare när man är två! ;)

(Bilder kommer snart! Måste bara sno dom från Pernilla först haha!)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0