Nu är det jul, här i vårt hus!

...och Minna har inte ens tagit hälften av allt vi satt upp! :D Woohoo!! Passade på att julpynta här hemma när ingen var i huset för att jag skulle få chansen att presentera allt okänt på egen hand samt förbjuda allt man inte får tugga på bara för att man känner för det.. :) Pepparkakshuset t ex haha! Det får dock stå extra högt för säkerhets skull! För mycket silverkulor på det ifall hon någon gång skulle lyckas när man inte ser.. Men titta så stiligt det blev! ;)
     

Vad mer för julpynt har man?!
Ljusstakarna, julduken, alla tomtar och änglar, apelsinerna med nejlikor och alla röda band... allt har hon hittills lämnat ifred! ALLT UTAN TRE SAKER! Först tog hon en liten porslins-tomte och det var väl inte hela världen, hon släppte den på 2 röda när jag sa hennes namn och "loss" och erbjöd en korvbit istället (som jag duktigt nog hade förberett med och lagt i fickan för ev. stölder haha). Sen gick hon åt samma håll igen och då visade jag bara tydligt med kroppsspråk genom att ställa mig där och säga att detta är mitt, du hittar något roligare om du vänder ryggen till. Wow, det funkade tänkte jag, men tydligen bara på tomten..! HAHA! Istället tog hon tomtens porslins-hus efter 5 min som stod precis bredvid och som faktiskt är ganska stort för hennes mun!

Hur hon lyckades springa iväg med det där huset i munnen kan jag inte ens förklara, men där står hon iaf och tittar på mig med ett porslins-hus i munnen som blinkar i alla julens färger och ger mig den där blicken.. "Försök du! KOM IGEN JAGA MIG!".. Jag var dock rädd för flera saker, både för att den skulle gå sönder och ifall hon i såna fall skulle kunna skära sig på någon av bitarna i munnen.. Men dra mig baklänges, hon släppte den försiktigt mitt på mattan på mitt andra "loss".. Och satte sig på kommando för att få en korvbit medans jag plockade upp den.. Det ni, framgång ska jag säga er! :P

Sen var det de röda glittrande kottarna i en av växterna som lockade men de sitter kvar än så länge.. Fula som dom är haha! Jag ska dock filma när Minna och Herr Julgran ska hälsa på varann inomhus för första gången! :) Det värsta som kan hända är att hon välter den, ska försöka bära runt den i huset och vi får mycket att städa. Men men, det är det värsta som sagt! :P


Här kommer lite bilder från hennes bentuggande, är hon inte för snygg?! :D

 

 

                     Som jag alltid sagt... En sexig vovve! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0