Lugn och ro vid löpning


Det är vad jag försöker ge Minna nu när hon för första gången löper.. Hon har mått lite illa verkade det som och mycket riktigt så gjorde hon det tydligen för hon har spytt 2 ggr. Ringde såklart Elisabeth för säkerhets skull och pratade men mina misstankar verkade stämma. Min sötnos har antagligen bara PMS..! :P ...och stackars Elisabeth då, hon har precis kommit hem från semestern och jag kan bara tänka mig vad samtal och jobb hon fick när hon kom hem haha.

Måste få säga att de senaste dagarna nu har vart jättetrevliga dagar att spendera ihop med min buse.. Varför då?!
     1. Hon har gått så fint i kopplet att det är helt sanslöst, framför allt med tanke på att jag har så ont i svanken! Undra om hon känner det på sig mån tro? Hon är iaf jätteduktig och ser så söt ut när hon trippar som en ponny bredvid mig haha! <3
     2. Hon är lugn på kvällarna även om hon känns lite orolig och så eftersom det är första löpet men det är inget vi fixar genom lite gos och kel i en lugn miljö.. Har läst så mycket om att den stressnivån som ens hund har under deras uppväxt kommer påverka hunden för resten av livet så jag skäller ut varenda jävel här hemma om DERAS stressnivå höjs för mycket! Bara för att det inte ska överföras på Minna.. Alla här hemma kallar mig för LillHitler och ber mig att fara och flyga varje gång jag ber dom andas medans dom pratar. Allt för att min sötnos ska hålla sig lugn och inte känna sig stressad!
     3. Hon är så KELIG! Hon tar liksom ett ben och börjar tugga, och vips så ligger hon där på rygg och väntar på att jag ska pussa henne på magen typ haha. Vi busgosar och kelar HELA TIDEN och jag älskar det! Hon tror hon är en liten knähund va fan! :P


        


BÄST PÅ HELA VECKAN måste vart när vi gick förbi Berghultsskolan som ligger 5 min från oss häromdagen på morgonen. Alla de minsta barnen var ute och lekte och Minna vägrade fortsätta gå förbi när 3 pojkar låg där och rullade i gräset och typ "slogs". Hon riktigt höll ett öga på dom för säkerhets skull och vägrade gå förbi, hon stod alltså blixtstilla oavsett om jag drog i kopplet eller lockade på henne! Läraren som stod bredvid kom fram och skrattade och sa till pojkarna att sluta bråka nu för hunden håller koll på er, den tycker ni bråkar för mycket!

Pojkarna slutade efter en stund men då kommer en liten kotte fram i ljusgrön overall som inte kan vart mer än 2 år alltså. Så söt! Såg ut som någon i teletubbies typ och kom vaggande fram till det gröna stängslet för att titta på vovven. Han gjorde små ljud typ så jag förstod att han var intresserad av Minna. Jag frågade läraren om hon fick hälsa på honom genom stängslet och hon sa visst, så där stod ungen i sin gröna overall med munnen genom stängslet och pussade på Minna haha! Helt plötsligt var de tre små kottar och den ena måste verkligen gillat Minna för han sträckte ut hela tungan genom stängslet hahaha! Och ingen av dom var gammal nog att prata, så jävla gulligt att det inte var klokt! De tre små teletubbiesarna och så Minna då! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0