Vacker vinterfrost


Nu har jag och Minna hunnit varva ner efter att ha varit i kyrkoruinen och tränat lite apportering! 
Jag tänkte sitta här och dricka mitt kaffe medans luffsen ligger här bredvid i soffan och sover.. :) Hon förvånade mig faktiskt förut så duktig hon var! Riktigt lyhörd och hon kommer ända fram för att byta leksak till skillnad från tidigare. Sen efter några byten så kommer hon faktiskt inte bara ända fram, hon t.o.m sätter sig och väntar ibland på att jag ska sträcka fram handen så hon kan överlämna leksaken i handen i byte mot en annan såklart :) Det beror på hur ivrig hon är hihi! Så länge hon inte backar för att komma ända fram så känner jag att vi gör framsteg, för det var det jobbigaste jag vart med om. Men det har det blivit ändring på!

Så jag passar på att utnyttja närheten på ett sätt där jag avbryter övningarna då och då med att ropa in henne, be henne sitta lugnt och fint och sen koppla henne samtidigt som hon får en godis. Kan inte låta bli att gosa och pussa på henne också! :P  Blir så glad när hon inte är rädd för att komma ända fram.. Det känns bra att göra på detta sättet för sen efter en stund när hon varvat ner lite så kan jag släppa henne igen så hon inte förväntar sig att allting alltid är slut när man blir kopplad..! Det verkar ge resultat iaf så det ska vi försöka göra så ofta vi bara kan! Med mycket lek och gos såklart! :D


Här kommer lite bilder från våran långpromenad igår på morgonen:
Fan vad jag älskar henne, ni förstår inte, obeskrivligt.. Hon är min älskling, min älskade Minna! <3












                . . .  F I N A S T   I   V Ä R L D E N  . . .



Kommentarer
Postat av: Anonym

Stiliga vovven

2009-12-08 @ 10:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0