Dagens fokus låg på...

att kunna gå förbi kampleksaken och sedan bollen utan att dra i kopplet, samt titta på mig hela tiden. Tro det eller ej men hon kan faktiskt detta efter påminnelse eller två om hur det hela ska gå till. När vi gör det för andra gången under promenaden så är det inga problem alls, men det är då bollen används istället för den är hennes FAVORIT! Utmaning gång på gång visserligen men hon verkar gilla det? :P Det kändes som om jag glömt av att göra detta varje dag som jag lovade mig. Men nu jävlar! Googlade på "hund som skäller på andra hundar" bara för skojs skull och gissa vad som kom upp då?! Jo, nämligen en jättebra förklaring på precis det vi gör av Memea Mohlin som hon skrivit för Agrias Djurförsäkringar..

http://www.agria.se/agria/index.nsf/LinkFrameSet?ReadForm&url=http://www.agria.se/agria/text.nsf/id/3514

Ibland ser det ut som om folk tycker jag är dum i huvudet när jag inte straffar eller ger en konsekvens av Minnas skällande vid vissa hundmöten. Än så länge ignorerar jag det beteendet jag inte vill ha och när hon istället tittar på mig så är jag snabb som fan med att belöna och visa att vi kan ha fokus på varann istället och fortsätta och det hållet vi hade tänkt gå! Jag måste upp till Elisabeth och prata nu igen, jag måste få feed back för att hålla mig positiv i hopp om framsteg. Men men, tack och lov för min kennel iaf! Vet inte vad jag hade gjort utan tryggheten med att kunna ringa och fråga och besöka dom för allt som jag undrar över.. Tack! <3

Nu ska jag iväg och jobba, hoppas Minna får en lugn kväll med mamma och pappa i soffan med lite torkad oxlever och tjurmuskel... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0